vizsgaidoszak-karacsony-es-korlatozasok-EGYETEMISTAK_MAGAZINJA

Vizsgaidőszak, karácsony és még korlátozások is – Mit tegyünk, hogy januárban is ránk jöjjön a kedvenc ruhánk?

Mi a véleményed?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

A karácsonyi időszak talán legnagyobb hátránya az elkerülhetetlenül felszaladó plusz kilók. Egyetemistaként a vizsgaidőszak ezt még jobban súlyosbítja, hisz fel se állunk a tananyag mellől, ráadásul most, a járványügyi intézkedések miatt, még korlátozottabbak a lehetőségeink.

Alapvetően kétféle egyetemista létezik, már ami a vizsgaidőszakban előforduló étkezési szokásokat illeti: aki túl stresszes ahhoz, hogy egyen, illetve aki pont hogy stresszevő – azaz idegességében is csak eszik. Ám karácsonykor rengeteg finomság található az ünnepi asztalokon, így bármelyik csoportba tartozik is valaki, szinte esélytelen hogy megússza pár kiló felesleg nélkül. Igaz, hogy sokan ilyenkor még inkább elmentek a különböző konditermekbe, de a lezárás miatt most ez sem lehetséges. Azonban így is tehetünk egészségünk megőrzése érdekében.

Mozgás, mozgás és még több mozgás

vizsgaidoszak-karacsony-es-korlatozasok2-EGYETEMISTAK_MAGAZINJAElcsépeltnek hangzik, de különösen vizsgaidőszakban fontos, hogy eleget mozogjunk. Nem csak azért van rá szükség, hogy formában tartsuk magunkat (bár ez sem egy elhanyagolható szempont, hisz sokkal könnyebb hízni, mint utána visszafogyni), de a tanulásban is segít. Amikor már nagyon azt érezzük, hogy nem tudunk koncentrálni, izgünk-mozgunk, egyszerűen képtelenek vagyunk odafigyelni és a levegőben szálló porszemecske is érdekesebb, mint az előttünk álló tananyag, akkor bizony nem árt, ha kivételesen „legálisan” halogatunk. Ilyenkor csodákat tehet, ha mozgunk kicsit. Lehet ez akár pár gyakorlat, akár fekvőtámaszok, akár plank, karlendítés, bármi, de a vizsgaidőszak arra is kiváló alkalom, hogy elkezdjünk egy edzéstervet követni. Hisz szerencsés esetben semmi más dolgunk nincs, mint otthon ülni és tanulni, és ezáltal sokkal jobb formában térhetünk vissza a szorgalmi időszakra. Különösen hatékony módszer, ha sétálni megyünk egy kicsit. A hűvös, friss levegő kitisztítja az elménket, ezáltal sokkal hatékonyabban folytathatjuk a tanulást. Haladók akár futni is mehetnek, amivel egyből le is lehet tudni a napi kardio edzést, illetve a kutya tulajdonosok levihetik sétálni is kedvencüket, biztos nagyon hálás lesz a gazdinak. A mozgásnak egy másik hatalmas előnye is van: mivel egész nap csak a könyvek, tételek felett görnyedünk, sokkal ingerszegényebbé válik a környezetünk – igen, még a sorozatok mellett is – így hiába érezzük magunkat fáradtnak, nehezebben alszunk el. A mozgás ebben is segít, ha kicsit a tested is lefárasztod, nem csak az agyad. Sokkal könnyebben hajthatod álomra a fejed. Bónuszként, ha épp olyan napod van, hogy nem tudtál eleget haladni a tételeiddel és gyötör a bűntudat, hogy ma sem csináltál semmit, legalább ha edzettél aznap egy kicsit, azt kipipálhatod a listán, és nyugtázhatod, hogy aznap is csináltál valami hasznosat.

Az vagy, amit megeszel

vizsgaidoszak-karacsony-es-korlatozasok1-EGYETEMISTAK_MAGAZINJABár a karácsony a nagy evésekről szól, és a rengeteg finom falatról, nem árt, ha ezeket csak a főétkezések alkalmával fogyasztjuk. Bár csábító egész nap a nagymama isteni finom zserbóját, vagy az ilyenkor elmaradhatatlan bejglit eszegetni, januárra már rá fogunk jönni, hogy mégsem volt ez annyira jó ötlet. Természetesen mindent lehet enni, sőt meg ne sértsük szüleinket, nagyszüleinket, akik rengeteget fáradoztak a finom falatok elkészítésével, hogy meg se kóstoljuk a főztjüket, azonban érdemes mindent csak mértékkel enni. Bár az idei karácsony nem a nagy ünnepi összejövetelekről, családi találkozókról szól, azért ők ugyanúgy készülnek számunkra a kedvenceinkkel, és így ha nem esszük tele magunkat rögtön az első fogással, vagy az első sütivel, a többit is meg tudjuk kóstolni. Ugyanúgy karácsony után is próbáljuk a chipseket, csokikat és társaikat elkerülni, ha úgy érezzük, nassolnánk valamit a tételek mellé. Inkább készítsünk egy finom gyümölcssalátát, banán turmixot vagy rágcsáljunk olajos magvakat. Ezek ásványi anyag és vitamin tartalmuknak köszönhetően amúgy is jobban segítenek fókuszálni a tételekre, mint a cukros, túlsózott harapnivalók. A karácsonyi időszak után amúgy sem árt, ha könnyedebb ételeket fogyasztunk, hisz előtte tele ehettük magunkat a töltött káposztával, halászlével és társaikkal. amik azonban könnyebben okoznak fáradtság érzetet is, és nehezebben is emésztjük meg őket, így a tanulás sem lesz hatékony annyira, ha előtte dugig ettük magunkat a maradék káposztával. Érdemesebb néha-néha egy finom salátát összedobni ilyenkor ebédre vagy vacsorára – hisz úgyis sokan fogjátok megfogadni, hogy jövőre többet sportolsz, egészségesebben fogsz étkezni.

Mi a véleményed?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
EnglishGermanHungarian