tanitsunk-magyarorszagert-az-EKE-n_EGYETEMISTAK_MAGAZINJA

Tanítsunk Magyarországért az Eszterházy Károly Egyetemen

Az országban ötödikként az Eszterházy Károly Egyetemen is elindulhatott az Innovációs és Technológiai Minisztérium Tanítsunk Magyarországért programja 2019 decemberében. Az előző szemeszterben a hallgatók már fel is vehették a két kredites, szabadon választható felkészítő kurzust, akik annak sikeres elvégzése után a most következő őszi félévben már megkezdhetik mentori tevékenységüket.

Nem hallottál még a programról?

A Tanítsunk Magyarországért célja, hogy a hátrányos településeken élő gyerekek számára a program megteremtse a lehetőséget arra, hogy sikeresen tanuljanak tovább és helyezkedjenek el a munkaerőpiacon. Aki vállalkozik a Tanítsunk Magyarországért program keretében a mentori szerepre, az egyetemünk környékén elhelyezkedő hátrányos helyzetű települések általános iskoláinak 7.-8. osztályos tanulóival működik majd együtt. Egy hallgató maximum négy-öt diákot vesz a szárnyai alá, és segít nekik abban, hogy sikerrel fejezzék be az általános iskolát, valamint tovább folytassák tanulmányaikat a középfokú oktatásban. A mentorhallgatók munkáját havi harmincezer forint ösztöndíjjal honorálják, továbbá mentor és mentorált egyaránt ingyen utazhat egy kártya segítségével az országban.  – Olvashatjuk az uni-eszterhazy.hu egy korábbi cikkében.

Egy év elteltével, most azokat a mentorokat kérdeztük, akik már sikeresen elvégezték a kurzust és az év során mentorként is kipróbálhatják majd magukat.

„Az elvárásaimat egyértelműen túlszárnyalta ez a kurzus, nem hiányoltam semmit belőle, számomra minden tökéletes volt és nagyon hálás vagyok azért, hogy részt vehettem ennyi csodás emberrel ezen a kurzuson. Nagyon várom a nyári videóbeszélgetést/beszélgetéseket és a szeptemberi tábort. Nem bántam meg, hogy jelentkeztem a tárgyra.” – osztotta meg velünk Benedek Marcell, Osztatlan biológia-testnevelés szakos tanár.

Mások a motivációjukról beszéltek, megosztották velünk, hogy azért jelentkeztek erre a lehetőségre, mert szerettek volna részt venni a mentorprogramban, ehhez pedig egy jó adag lelkesedés és a baráti motiváció is sokat segített.

Mile Fanni gyógypedagógia szakos hallgató elárulta, őt ez a kurzus vezette rá arra az útra, hogy lelkes, lendületes mentorrá váljon telis-tele ötletekkel. Elmondása szerint ugyanis ehhez hosszú utat kell megtenni, amíg elérkezik oda, hogy a mentoráltak is képesek legyenek megnyílni és megbízni benne.

„A legfontosabb üzenet azt hiszem az, hogy azáltal, hogy többet tudtam meg a hátrányos helyzetről, és ennek valódi okairól, helyzeteiről, eseteiről stb. ezáltal jöttem rá, hogy miért is lesz fontos a mi tevékenységünk, és miért van szükség rá, hogy segítsünk nekik, mert így ők a saját életüket tehetik picit jobbá, mint amilyen lenne.”  – Tette hozzá gondolatait a kurzusról Palicska Dalma osztatlan matematika-fizika szakos tanár.

Tóth Emese osztatlan magyar- ének-zene szakos tanár is rendkívül pozitívan vélekedett első tapasztalatairól:

„Szerintem kiváló képzést kaptunk. Hihetetlenül gyakorlatias volt, minden elvárásomat kielégítette, éppen csak a gyerekek hiányoztak, de teljesen el tudom képzelni, hogy ugyanígy zajlanak majd a foglalkozások, mint az órák.”

Elmondása szerint az ő legfőbb célja a mentorálás során, hogy a rábízott gyerekek jól és biztonságban érezzék magukat. Szeretne egy biztos pont lenni az életükben, hogy amíg szükségük van rá teljes bizalommal tudjanak hozzá fordulni problémáikkal és örömeikkel egyaránt.

A félév végén újból megkeresem hallgatóinkat, hogy arról is beszámolhassanak hogyan élték meg első mentori kalandjaikat. Innen is sok sikert, kitartást és sok-sok szép pillanatot kívánunk nekik a tanévre.

likeheartlaughterwowsadangry
0
EnglishGermanHungarian