Eger után, a Vértes hegység lábainál fekvő Mórra látogatott az Országos Rally Bajnokság, valamint a másodosztály (Rallye 2) és Historic Rally mezőnye.
A három napos verseny pénteken egy Nagyveleg külterületén tartott 4 órás teszttel kezdődött, amely mindössze 3 km-es szakasz volt, de remek lehetőséget kínált az autók különböző beállításának kipróbálására. Ezzel a közel 150 fős mezőnyből csupán néhányan éltek, többek között az a Hadik András és navigátora Kertész Krisztián, akik néhány hete totálkárosra törték a Ford Fiesta R5 MKII-es versenyautójukat egy harmadosztályú rallye sprint versenyen, Így számukra remek lehetőség volt kipróbálni az újjáépített autót.
A Szombati nap leginkább az autók felkészítéséről, és adminisztratív átvételekről szólt. Először az itinert (útvonal lap) vehették kézbe a pilóták navigátorai, ezt követte az autók adminisztratív, majd technikai átvétele. Miután felkészítették az autókat a másnapi rajtra, Mindenkinek be kellett állni az éjszakai úgynevezett Parc Fermé állásba, melynek lényege, hogy az autókon nem lehet változtatni a másnap reggeli rajt előtt.
A verseny vasárnap percre pontosan 07:59-kor kezdődött meg a bajnokságot vezető Vincze Ferenc-Bacigál Igor párossal. Az első gyorsaságit a Skoda Fabia R5-el versenyző Velenczei-Szőke páros nyerte, a szintén Skodás Vincze előtt, őket követte a Hadik-Kertész páros a Forddal a harmadik helyen, Negyediknek pedig Turán Frigyes – Bagaméri László páros érkezett be egy Volkswagen Polo R5-el.
A küzdelem a fent említett négy páros között zajlott, melyben az első és a negyedik helyezettet az egész verseny alatt kevesebb, mint 10 másodperc választott el egymástól. Az első körben 3 gyorsasági szakasz után első helyen a Turán-Bagaméri kettős állt, utánuk következtek Velenczeiék, majd a 3. pozícióban Vinczéék . A verseny során folyamatos adok-kapok jellemezte az első két helyen autózó páros versenyét, De Turánék végig tartották a vezető helyüket, egészen az utolsó szakaszig, amikor is a 9. gyorsasági szakaszon 4 másodperc hátrányban lévő Velenczei egy nagy hajrát indítva 8 másodpercet vert Turánra, ezzel nem csak a szakaszt, hanem magát a versenyt is megnyerte. Ez a győzelem pályafutása első abszolút magyar bajnoki sikere volt.
A Rally 1 kategória végeredménye:
- Velenczei Ádám, Szőke Tamás Škoda Fabia R5 Evo 59:23.8
- Turán Frigyes, Bagaméri László VW Polo GTI R5 +4.3 másodperc
- Hadik András, Kertész Krisztián Ford Fiesta R5 MkII +5.1
- Vincze Ferenc, Igor Bacigál Škoda Fabia R5 Evo +14.3
- Csomós Miklós, Nagy Attila Škoda Fabia R5 Evo +55.6
A másodosztály (Rallye 2) mezőnyének az első osztállyal ellentétben, 9 helyett csak 6 gyorsasági szakaszt kellett teljesítenie. Előzetesen a futam legnagyobb esélyese a helyi pilóta Ifj. Fogarasi Attila, és navigátora Toloczkó Péter számított a Honda Civic-el.
A másodosztályú mezőny is hasonlóan izgalmas versenyt produkált, mint az első osztály. A várakozásoknak megfelelően Ifj Fogarasiék rögtön az élre álltak, és a 3. szakaszig hatalmas csatát vívtak a 2. helyen álló Lada 2107-el versenyző Fábián Donát-Bencsik István párossal, ám a 4. gyorsaságin kiestek így a mögöttük autózó szintén Ladás Janovich Roland – Csáthy Miklós László páros jött fel a 2. helyre. Fogarasiék végig megtartották az első helyet, így 6-ból 6 gyorsaságit megnyerve, begyűjtötték az első helyezést az I.Vértes Rallyt a másodosztályban.
Rally 2 végeredménye:
1.ifj.Fogarasi Attila – Toloczkó Péter Honda Civic Type-R 42:21.2
2.Janovich Roland – Csáthy Miklós László Lada 21011 +17.9 másodperc
3.Foczkó Ákos – Madarász Szabolcs Lada VFTS +33.8
4.Baksai László – Erdei Zoltán Lada 2107 +35.4
5.Ruszó Krisztián – Geró Gábor Lada VFTS +38.2
A régi versenyautókat felvonultató Historic kategóriát az előzetes várakozásokhoz megfelelően Wirtmann Ferenc-Kerekes József páros nyerte, egy régi Ford Escort MK2 volánja mögött. Őket követte Spindler Jenő – Csizmadia Csaba egy Opel Kadett GSI-vel. A dobogó harmadik fokára Csukovics István léphetett fel navigátorával Karácsony István „Kari”-val.
Historic kategória végeredménye:
1.Wirtmann Ferenc – Kerekes József Ford Escort MKII 53:43.3
2.Spindler Jenő – Csizmadia Csaba Opel Kadett GSI +1:03.1 másodperc
3.Csukovics István – “Kari” Lada 21013 +4:59.6
4.Spindler Tibor – Spindler Hanna Opel Corsa A Gsi +5:50.4
5.Gyenes András – Horváth Levente György Lada 2101 +7:03.0
A bajnokság következő futama a Rally Hungary lesz Nyíregyházán, amely egyben európa bajnoki futam is.