egri_utinaplo_egyetemistak_magazinja

Külföld helyett belföld? – Egri útinapló egy egyetemistától

Hónapok óta készültem egy kedves barátnőmmel a külföldi nyaralásunkra. Ez a jelenlegi járványügyi helyzet miatt meghiúsulni látszott, kénytelenek voltunk egy másik tervvel előállni. Így esett a választásunk gyerekkorom egyik kedvenc helyére, Eger városára.

Négy csodás napot töltöttünk Egerben. A fantasztikus szállásunkról mesés kilátás nyílt a városra, a lábunknál terült el a vár, éjszaka pedig a város fényei töltötték meg varázslatos hangulattal a teraszunkat.

Az első nap

Miután kettőkor elfoglaltuk a szállásunkat és átöltöztünk városnézősbe, elindultunk némi vacsorának való felkutatására. A Dobó tér egyik hangulatos kis éttermében el is fogyasztottuk a kiválasztott ételeinket, melyet egy kortynyi Egricsillaggal kísértünk. A szállásra visszaérve csobbantunk egyet a habokban, hogy megvitathassuk a következő nap pontjait.

Második nap

Első megállónk a Gárdonyi Emlékház volt, a vár fölött álló egykori Gárdonyi-rezidencia. Miután körbejártuk a három kisszobát és a gyönyörű kiskertet, megértettük miért is ihlette meg az írót a vár és annak szépsége. Nyakunkba kapva a lábunkat elindultunk hát felfedezni az egykori végvárat. Némi sorbanállás után sikerült is bejutnunk és átszellemülni a falai között. Sajnos néhány tárlatra nem tudtunk bejutni felújítási munkálatok miatt, ám a várbörtönt, a panoptikumot és a kazamatákat töviről hegyire be tudtuk járni. Fél napot töltöttünk a kiállításokkal és kezdtünk megéhezni, így elindultunk következő állomásunk a Szépasszonyvölgy felé. Minden vágyunk volt egy igazi borkóstolót végig járni, hiszen az egri borvidéket senkinek sem kell bemutatni. Hosszas séta után megtaláltuk a számunkra legszimpatikusabb pincészetet. Egy rövid egyeztetés után öt borfélét kóstolhattunk, melyhez ínycsiklandó sajttálat kaptunk kiegészítésként. Minden borról megtudhattuk, hogyan készült, a történetét és még azt is, hogy milyen kategóriába sorolható. Mindenkinek ajánlom a 47-es pincészetet, és nem csak isteni boraik miatt, hanem a barátságos vendéglátás miatt is! A kóstolás után kisvasúttal visszamentünk Egerbe és az előző napihoz hasonlóan finom vacsorával zártuk a napot, szintén a főtéren.

Harmadik nap

Harmadik nap némi pihenésre vágyva felkerekedtünk, hogy ostrom alá vegyük a demjéni barlangfürdőt. Kiköhögve a borsos belépőt isteni napot töltöttünk lubickolással, napozással és némi aromakabinnal. A nap közepén áldoztunk a hízás oltárán némi „strandkajával”, majd este megismételve bűnös rituálénkat, beültünk egy olasz étterembe egy tál mennyei tésztára.

kopcsik-marcipania-egyetemistak-magazinja

Negyedik nap

Utolsó napra hagytunk jó néhány látnivalót. Meglátogattuk a Bazilikát, mely jelenleg szintén felújítás alatt áll, és a Minorita templom csodás freskóit, oltárait is megcsodáltuk. Az étvágyunk meghozója a Marcipánmúzeum volt. Kopcsik Lajos mesterműveit nézhettük meg az ámulattól elnyílt szemekkel. Mesebeli alkotásai Marcipánia ékességei, amit mindenkinek látnia kell legalább egyszer. Az édes kiállítás után nem is zárhattuk volna le szebben a nyaralásunkat, mint egy óriás cukorbombával a Palacsintavárban.

Lehet, hogy nem egy másfél hetes nyaralást tudhatunk magunk mögött a francia Riviérán vagy az olasz tengerparton, de az biztos, hogy életem egyik legjobb nyaralását éltem át a héten amit nem felejtek egyhamar.