kaposvar-egyetemistak-magazinja

Kaposváron jártam, avagy Somogy megye megyeszékhelyének kardinális helyei

Egy nyaralás megválasztása során választhatunk külföldi, belföldi, sőt aktív vagy passzív időtöltést is. Az idei évben – érthető okok miatt – többen választották a belföldi nyaralást, de csupán a korábbi évekhez mérten, ugyanis voltak, akiknek a vírushelyzet ellenére sem lett a Balaton a Riviéra. A passzív nyaralást kedvelők a napfényfürdőt a parton, az olvasást, a pihenést, egy frissítő-lazító masszázst, vagy bárminemű a test és a lélek felüdülését szolgáló tevékenységeket preferálják. Az aktív nyaralás kedvelői pedig szinte végtelen mozgásforma és számos látványosság közül válogathatnak, érdeklődésük szerint, amelynek a választott helyszín, na meg – némely esetben – a pénztárca szabhat csak határt.

Az idei évben a párommal a belföldi és aktív nyaralás mellett tettük le a voksunkat. Az általunk választott város látványosságokban és lehetőségeiben egyaránt gazdag. Az eheti cikkem alkalmával összegyűjtöttem pár helyet, ahová mindenképpen érdemes ellátogatni, ha esetleg Somogy megye megyeszékhelyén tartózkodunk.

Költészet szerelmesei, figyelem!

Kaposvár központjában található az Ady Endre és Rippl-Rónai József találkozását ábrázoló szoborcsoport, amely valós eseményeken alapul. 1909-ben Ady a városban tartott nagysikerű irodalmi – felolvasó- estet, ahol találkozott festőművész barátjával, aki éppen a kutyáját sétáltatta. A költészet, vagy festészet szerelmeseinek egyaránt kedvelt látványosság lehet a szoborcsoport, amely engem is hatalmába kerített, már a bakancslistás helyek összegyűjtése során is, hát még „élőben”.

kaposvar1-egyetemistak-magazinja
Fotó: Cseke Dalma

Vigasságok tere

A második Kaposvárott töltött esténk során egy koncerten vettünk részt, amely a Vigasságok terén került megrendezésre. A helyszín a Rippl-Rónai Múzeum bejáratán keresztül közelíthető meg. A zárt tér (udvar) kapujában állva, egy nagy és sokoldalú kulturális helyszín tárul elénk. Jelenleg az „ülőhelyes rendezvények” megtartása engedélyezett, ennek kapcsán a Vigasságok tere egy kiváló terep különböző zenés rendezvények megtartására, ugyanis a tér rendelkezik egy a görög színházhoz hasonló nézőtérrel. Remek hangulatú koncertben volt részünk, a Bagossy Brothers Company és a szervezők által!

4 kiállítás 2000 forint alatt!

Az előző bekezdésemben már említettem a Rippl-Rónai Múzeumot. Kultúra és művészetkedvelőként mindenképpen szerettünk volna egy helyi múzeumba ellátogatni, Somogy megye kulturális és természeti értéktárát, elismert alkotóit és művészeit, valamint büszkeségeinek tárházát megtekinteni. A múzeumi látogatásunk mindössze pár forint híján 2000 forintba került, amely 4 kiállítást tartalmazott. Egy horgászattal és halászattal kapcsolatos, egy néprajzi, egy régészeti, egy természeti és egy művészeti – festészet- kiállítást tekinthettünk meg. Mindketten sok információval és érdekességgel találkoztunk, látogatásunk során, úgyhogy kétségkívül megérte!

A világ szinte bármely kultúrája egy korty kávéban! – Frei Kávézó

Napjaink kardinális pontjainak számítanak az étkezések, ezek közül is a reggeli, amely kiemelkedik a napszakok formálta étkezési szokások közül. A reggeleink egy kivételével mindig a Frei kávézókban kezdődtek. A Frei Kávézó kapcsán megemlítendő, hogy az első kávéház 13 éve alakult és napjainkban már az ország legnagyobb kávéházláncává nőtte ki magát. „Egyedülálló Franchise-rendszerünknek köszönhetően a 2013-as év nemzetközi áttörést hozott számunkra, amikor megnyitottak az első közép-európai kávézók. Azóta már Franciaországtól kezdve egészen Dubaiig üzemeltetünk kávézókat.” – olvasható a Cafe Frei weboldalán. (https://www.cafefrei.hu/rolunk) A vendégek olasz, francia, japán, arab, amerikai és latin „kávé-konyha” különlegességek közül is választhatnak, ami szemnek és szájnak ingere. Látogatásaink során mi is számos különlegességet megkóstoltunk és hatványozottan igaznak találtuk az állítást, – amely szintén olvasható a honlapon-, hogy „a vendégek megkóstolhatják a világot”.

kaposvar2-egyetemistak-magazinja
Fotó: Cseke Dalma

Egy2

Az egyetlen reggel során, amikor nem a Frei Kávézót látogattuk meg, akkor az Egy2-be vezetett utunk. Aznap reggel egykettőre eláztunk, ugyanis úgy esett, mintha dézsából öntötték volna. Szerencsére az említett reggeli helyszínünk közel volt a szállásunkhoz és odaérve nem bántuk meg, hogy kicsit ázni kellett érte. A korábban Egykávézó névre hallgató létesítmény, lassan 2 éve átalakuláson – költözésen ment keresztül, amelynek eredménye a pénteki reggelink helyszíne, az egy2. A kávézó modern és rendkívül kellemes hangulatú, kedves és készséges kiszolgálással. Pénztárcabarát és laktató reggelijével és finom kávéjával egész délelőtt energiát szolgáltatott nekünk a terveinkhez.

La Pergola étterem

Ha csak egy éttermet kellene említeni, amit érdemes meglátogatni, az a La Pergola lenne. Az étterembe belépve kedves és udvarias fogadtatásban volt részünk. Elfoglalva helyünket, az étterem mennyezete megragadta tekintetünket, ugyanis az épület egy pincéhez hasonló, kövekből kialakított mennyezettel rendelkezik, ezáltal egy különleges és mediterrán hangulatot varázsol a vendégek otttartózkodása során. A kiszolgálás udvarias és szakmailag elhivatott pincérek által történt, valamint hihetetlen gyorsasággal és minőségben. +1 Nem mellesleg sokszínű étlappal és nagyon finom ételekkel várják vendégeiket!

Nagyboldogasszony-székesegyház

A székesegyház nem csupán a vallásos személyek számára lehet csalogató a látványosságok terén. Az ország egyik legnagyobb temploma 1886-ban készült el, neoromán stílusban. Az említett építészeti stílus a romantika egyik ágaként indult a 19. század második évtizedeiben. A laikusok számára – akárcsak személyemnek – egy gyönyörű és egyben tekintélyt parancsoló templom látványával találkozhatunk, amely fehér falaival a tisztaság jelképét vetíti elénk. A templom éppen rekonstrukción esik át, ugyanis az 1886-ban elkészült épület belső és külső tere is egyaránt megérett a felújításra – mondta Mohay Gábor egyházmegyei főépítész. (https://www.magyarkurir.hu/hirek/megujul-kaposvari-nagyboldogasszony-szekesegyhaz)