igy-iranyitsd-az-almaid_EGYETEMISTAK_MAGAZINJA

Így irányítsd az álmaidat!- A tudatos álmodás

Mi a véleményed?
+1
1
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

Ki ne szeretne létrehozni egy saját világot? Egy világot, amiben Te vagy a főszereplő, aki bármit megtehet mindenféle korlátozás nélkül. Biztos vagyok benne, hogy lefekvés előtt Te is kreáltál már számtalan izgalmasabbnál izgalmasabb történetet, amikkel talán már pár Oscar-díjat is bezsebelhettél volna. A baj ezekkel a történetekkel azonban az, hogy bármennyire is igyekszel vizuálisan elképzelni őket, közel sem tűnnek valóságosnak. Viszont van számodra egy jó hírem! Egy kis gyakorlással és türelemmel képes lehetsz valósághűen átélni és megteremteni a saját birodalmad, amiben te irányíthatsz mindent. Elég jól hangzik, nem?

Mi az a tudatos álmodás, ki képes rá?

A tudatos álmodás az álmodás egy olyan fajtája, melynél az alvó személy tisztában van tudatállapotával és felismeri, hogy épp álmodik. A felismerést követően pedig álmának bármely elemét képes befolyásolni. Szokás még éber álomnak, tiszta álomnak vagy lucid álomnak is nevezni.

 Bármennyire is hihetetlennek tűnik, az éber álom elsajátítása nem csak holmi ezoterikus varázslat. Tudományosan megfigyelt, kutatott és előidézhető jelenségről van szó. Bárki képes rá, aki hajlandó egy kis plusz időt fordítani erre.

Mi a különbség a normális és a tudatos álom között?

A normális álmokat nem szeretnénk megváltoztatni, hiszen nem is tudjuk, hogy lehet.

Vagyis abban a tudatban vagyunk, hogy az események a valós életben zajlanak, és csak akkor döbbenünk rá, hogy mégsem, amikor felébredünk. Ez jelenthet megkönnyebbülést abban az esetben, ha éppen egy bérgyilkos üldözött minket, de akár csalódást is, ha épp telitalálatunk lett a lottón.

A tudatos álmodás esetében azonban ráébredünk, hogy valóban álmodunk, és élünk az ebből fakadó határtalan lehetőségekkel.

Hogyan csináld?

Az egyik alapja az egész folyamatnak az álomnapló vezetése. Ez annyit jelent, hogy több napon, héten keresztül reggelenként megpróbálod felidézni és minél több részletet leírni az álmodból egy erre alkalmas füzetbe.

Számos technika létezik a tudatos álmodás megismerésére és mindenkinek más válik be. Én most a kettő legegyszerűbb, és leginkább sikeresebb módszert mutatom be Nektek.

  1. A „valóságteszt” módszer lényege, hogy naponta többször (kb. 10-15-ször) meg kell győződnöd arról, hogy éppen álmodsz, vagy sem. Egy idő után ez a szokás az álmodban is megjelenik, így tudatában leszel annak, hogy éppen álmodsz.

 Ezt a következőképpen tudod megtenni:

– Próbáld meg felidézni az aznapi dátumot (ha álmodsz, valószínűleg nem, vagy csak nehezen fogsz emlékezni rá)

Keress furcsa, szokatlan dolgokat (Például, ha egy csapat fiatallal együtt bulizol, biztos lehetsz benne, hogy álmodsz. Szintén nem a valóságra utal, ha a boltban az embereken nem látsz maszkot.)

– Próbálj meg olvasni (ha álmodsz, ez nem fog sikerülni)

Próbálj egy falnak támaszkodni (álomban gyakran keresztülesel a falakon)

  1. A MILD-módszer a második leginkább alkalmazott technikák közé sorolható. Lényege, hogy ötórányi alvás után fel kell ébresztened magad, majd mielőtt ismét elaludnál, többször el kell ismételned, hogy “ha legközelebb álmodok, tudni fogom, hogy álmodok”, valamint elképzelned, milyen lenne egy irányított álmot álmodni.

Mire érdemes odafigyelni a technikák alkalmazása közben?

  • Próbáld meg elkerülni, hogy túlságosan izgatott legyél,hiszen általában ekkor szoktunk felébredni.
  • Ne rögtön akarj repülni, vagy valami tuti dolgot kipróbálni, mert abból majdnem biztos, hogy felébredsz.
  • Aludj eleget.
  • Ha lehet, ne ébresztőórára kelj.

A lucid álom eléréséhez szükséges idő egyénenként változhat. Egyeseknek pár napon belül sikerül, másoknak ehhez több hétre van szüksége. Érdemes azonban nem feladni, mert tapasztalatból mondom, hihetetlen élményekkel gazdagodhatsz.

A tudatos álmodás veszélye – Az alvási paralízis

igy-iranyitsd-az-almaid1_EGYETEMISTAK_MAGAZINJAAz elalvás egyik természetes velejárója, hogy miközben agyunk felkészíti a testünket az alvásra, lebénítja azt, ezzel gátolva meg az álmok közben átélt mozgások megvalósulását. Alapesetben ez az átmeneti állapot már csak akkor jelentkezik, amikor beléptünk a REM-fázisba, vagyis amikor mélyálomban vagyunk. Azonban alvási paralízis közben a test béna, az elme éber. Testünk teljesen mozdulatlan, és a szemizmainkon kívül mást nem vagyunk képesek megmozdítani, így például beszélni sem tudunk. Legtöbbször ez alig néhány percig tart, azonban ezek a percek a teljes bénultság pillanatában örökkévalóságnak tűnnek, súlyosabb esetekben pedig órákig is fennmaradhat az állapot. Ilyenkor teljesen kiszolgáltatottan, teljes dermedtségben kell átélnünk a szörnyűbbnél szörnyűbb látomásokat.

Mindenképp ajánlom tehát, a téma részletesebb megismerését, mielőtt alkalmaznátok az említett technikákat. Ha pedig úgy döntöttetek, hogy kipróbáljátok, remélem sikerrel jártok és felejthetetlen élményekkel gazdagodtok!

Források:

1

3

4

Mi a véleményed?
+1
1
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
EnglishGermanHungarian