horvátorszag_nyaralas_egyetemistak_magazinja

Horvátországi nyaralás – hova érdemes menni?

A koronavírusnak sok mindent ’’köszönhetünk’’, többek között azt is, hogy idén nyáron nem igazán van lehetőségünk válogatni a jobbnál jobb nyaralós ajánlatok közül. Ugyan a zöld színnel jelölt országokba szabad a bejárás, mégis arra próbálnak ösztönözni minket, hogy maradjunk a belföldi helyeknél, utazzunk inkább a Balatonra. A legtöbb magyarországi lakos a szomszédos országokba tervezett/tervez nyaralást, de akik kicsit bátrabbak, azok éltek azzal a lehetőséggel, hogy bizonyos szabályok betartásával elrepülhetnek távolabbi országokba is. A családommal minden évben Horvátországban szoktunk nyaralni, és ezt a jó szokásunkat a vírus sem tudta megakadályozni.

Sokakat felháborít az, hogy egyesek a külföldi nyaralást választják a belföldi helyett, de gondolkozzunk egy kicsit reálisan, a saját tapasztalataimra és más személyek véleményére alapozva merem leírni, hogy a Balatonon is épp annyi esélyünk van elkapni a vírust, mint egy csendes tengerparti faluban. Ezzel a sajátos meglátással persze nem buzdítani akarom a népet, hanem sokkal inkább eloszlatni a negatív véleményeket azokról, akik úgy döntöttek, idén az Adriát választják. Mi minden évben ugyanarra a részre szoktunk utazni, azon belül is egy olyan falucskában töltjük a vakációnkat, ami nem a pezsgéséről híres, másszóval nem sok turista fordul meg ott. A terület, ahova most kicsit elkalandozunk, szerintem Horvátország egyik legszebb része. Induljunk csak el a Kvarner-öbölből. Ennek a résznek a legközkedveltebb városa Opatija (Abbázia), ezt a települést úgy is szokták emlegetni, mint a horvát Monte Carlot. Sokat lehetne mesélni a történelmi múltjáról, de itt most a turista látványosságait emelném ki. Tavalyi évhez képest jóval kevesebb turista volt, a városba egyébként csak egyik este autóztunk be, legtöbbször vagy lusták voltunk bemenni, vagy más programot találtunk ki. Visszatérve Opatijára, szerintem egyszer mindenkinek érdemes oda elutazni. Csodálatos látvány tárul elénk, engem leginkább a színes épületek, virágok és a pálmafák varázsolnak el. Sok strand van elszórtan a városban, némelyik homokos, vagy éppen kavicsos, de a belvárosi strandra a betonos szó illik a legjobban, ahogy ezt egyébként a kép is szemlélteti. Opatija híres még a parkjáról is, amit őszintén alig lehet szavakba önteni. Miközben ott sétálunk az egésztől elfog minket a reneszánsz életérzés, mintha visszautaztunk volna az időben. Aki szereti magát belevetni az éjszakai életbe, az nem fog csalódni, mert Opatija az egyik legpezsgőbb üdülőhely Horvátországban. Bárok egymás hegyén-hátán, utcai zenészek, karneválok hétvégente, és még sorolhatnám. Éjjel-nappal garantált a jó hangulat.

horvátorszag_nyaralas_egyetemistak_magazinja_1

Itt viszont ne álljunk meg, menjünk egy kicsit lejjebb, hiszen sorba jönnek a mediterrán hangulatú települések. Másodikként Lovrant emelném ki, amely Opatijától 10 perc autóval. Ez a város már az Isztriai-félsziget északkeleti részén fekszik. Lovranba gyakrabban jártunk be, mert szomszédos település a miénkkel. Egyszerűen imádom ezt a város a hangulata miatt, az óvárosi rész a kedvencem. A szűk utcái csodaszépek, a település hangulatán is sokat dob. Érdemes ott megállni egy kis sétára vagy egy kávéra, viszont strandolás szempontjából nem a legelőnyösebb. Kisebb strandja van a városnak, ahol nem sok ember fér el egyszerre.

horvátorszag_nyaralas_egyetemistak_magazinja_2

Most pedig a mi kis falucskánkat, Medveját is bemutatnám. Mint azt fentebb is említettem, kevesen szállnak meg Medvejában, ez nem csak a mostani évben van így, hanem úgy alapból is mindig, ugyanis a faluban sem szálloda, sem hotel nem üzemel, apartmanokból is csak kevés van, az idelátogatók a kempingben szoktak megszállni. A strandja egyébként nagyon jó, a környező városokból is többen eljönnek egy napra fürdeni. A partja kavicsos és egyébként nagyon nagy, esténként szeretünk ott sétálni. A strandon több bár is üzemel, és ameddig a szülők meginnának egy finom koktélt, addig a gyerekek élvezhetik a vízi élményparkot.

horvátorszag_nyaralas_egyetemistak_magazinja_3

Medvejától 5 percre található a turisták kedvenc helye, Mošćenička Draga. Ideális úti cél lehet mindenki számára, hiszen a faluban rengeteg apartman közül lehet válogatni az ideutazóknak, aki pedig másban gondolkodik, annak lehetősége van szállodába menni, illetve a kemping is opció lehet a kalandvágyóknak. A község eléggé családbarát, itt is van lehetőség vízijátékokat kipróbálni, 2 km hosszan sétálni a parton, esténként pedig egy finomat enni a helyi éttermekben. Egyik érdekessége, hogy egy lépcsősor köti össze egy másik településsel (a lépcsősor a strand legvégén található), Mošćenicevel, ami 3 km-re található Mošćenička Dragatól. Nemcsak gyalog, hanem autóval is eljuthatunk a kis faluba, ahol is csodaszép kilátás tárul elénk az egész öbölre.

horvátorszag_nyaralas_egyetemistak_magazinja_4

Aki azt gondolná, hogy a szép helyek listáját tovább már nem lehet bővíteni, az téved, ugyanis a legjobb még csak most jön! A környék legszebb eldugott strandja következik, amely Brsečben található. Mi 30 percet sétáltunk a falu központjától a strandig, de ez a táv kocsival is letudható. Akik a környéken járnak mindenképp nézzék meg a partot, de a képet elnézve szerintem nem kell sokáig győzködnöm senkit, magáért beszél a látvány.

horvátorszag_nyaralas_egyetemistak_magazinja_5

Így zárásképpen összegyűjtöttem pár bevált éttermet, ezeket a helyeket szívből ajánlom mindenkinek: 1. Opatija: Bevanda Restaurant, Roko